teisipäev, 21. juuli 2009

Fallout 3

Fallout 3 on põnevus-RPG, mida arendanud Bethesda Game Studios. Mäng jõudis müügilettidele eelmise aasta lõpus (2008).



Mäng on idee poolest väga sarnane Stalkerile. Stalker: Shadow of Chernobyl.

Fallout 3 tegevus toimub 2277.aastal. Mängija kehastab Kambri 101 (tuumapommivarjend) asukat, kes isa otsingul esmakordselt (julma?) välismaailmaga tutvub. Inimese ürginstinkt on elus püsida, mis ka meie kangelasel väga tugev tundub olevat.

Mängus on kokku pandud nii RPG (Role Playing Game), FPS (First-Person Shooter) kui ka TPS (Third-Person Shooter). Mängija valib ise, kas FPS või TPS.

Nagu RPG-s kohane, on mängus palju mida arvestada. Kindlasti tuleks esile tuua Karma! Karmast sõltub, kui hea inimene sa oled. Tapad häid, kaotad karmat. Teed head, saad karmat. On missioone, kus asjad saavad lahendatud hoopis tapmisega. Palju lihtsam :)

Graafika on tal väga kena. Mootor tundub mõnede omaduste poolest pisut imelik aga siiski mängitav. Hüppamise pealt on võimalik streifida korduvalt igasse suunda... That's not supposed to be like this?

Öö ja päev vahelduvad, mis lisab mängule mitmekesisust. Öösel pole poed lahti, pead ootama päeva. Kui leiad vaba voodi, lase silm looja :)

Maailm on kohati masendav aga on ka ilusaid kohti!


Lennukirusudest ehitatud linn.


Kõiksugu tegelased on ilmekad ja ilusasti animeeritud.

Pickpocket? Kui vahele jääd, kaotad karmat.



Science skill annab sulle juurdepääsu arvutitele. Mängus on omajagu ka terminalide häkkimist. Siin lihtsalt üks terminal..


Enemy down! Teatud juhtudel põrmustatakse vastane pea täielikult. Nice! Kõige enam meeldis mulle Energy Weapon sellisteks juhtudeks.


Selline on siis koolimaja.


Ükski Scope sihikuga relv pole mängus see, mis ta olema peaks. Võiks eeldada et Sniper tapab ühe lasuga? Ohh...


Kollid töllerdavad ringi ja radioaktiivsus on kõikjal... Aga kuu ja tähed on ka taevas :)



Vastastest jääb maha nänni, mida üles korjata. Mängu algus oli minu jaoks raskem, sest laskemoona nappis ja elud kippusid ka otsa saama ;)

Pip-Boy 3000 ja inventory. Repair skill tuleb kasuks et katkiseid relvi parandada. Relvad lähevad lõpuks katki, yeah.


Sniper. Kenake relv kuid suhteliselt kasutu :(


Raskerelvastus, ka selleks on oma skill olemas. God knows, mängijal on seda vaja :)


Oops, i missed!


Kaardil on rohkem kui ainult vault 101.


Vot see asi on minu jaoks midagi uut. V.A.T.S. ehk siis The Vault-Tec Assisted Targeting System. Seda kasutades näeb mängija, millist kehaosa on kõige suurem tõenäosus tabada ja mis on kõige haavatavam. Mida lähedamal on vastane, seda suurem on ka tõenäosus. Selle kuvamise hetkel on mängus paus, don't panic. Muidugi ei pea piirduma ainult ühe vastase kõmmutamisega. Piirang tuleb aga AP-dega, mida saab skillidega tasapisi kasvatada.


Teadmatuses Ghoul, kes kuuli selga sai. Saime ühe sellise olendiga wc-s kokku, nagu hiljem selgus. Tema silmitses pimedust, kus mina end parasjagu peitsin. 1 shot, 1 kill. Priceless!


Nikola Tesla (10.07.1856 - 7.01.1943) oli suur leiutaja, tänu kellele te hetkel seda postitust loete. Tema oli vahelduvvoolu leiutaja. Mängus on temalegi pühendatud oma osa.

Minu lemmik Armor : Tesla :)


See on nüüd suurte poiste mängumaa (Super Mutant). Hiiri püütakse juustu hiirelõksuga. Nemad püüavad aga granaatide ja härjapeaga. Wow!


Mäng on üllatavalt pikk, mida ma tihti just tõdeda ei saa. Selle läbimine võttis mul aega 4 õhtut (ööd). Seda mängu kiiruse peale läbi mängida pole mõtet. Seda mängu tuleb uurida ja avastada, et võtta siit viimast.

Puudust tunnen ma kaardist, mis oleks pidevalt ekraanil ja kuvaks ka seda, kus veel käimata.

Levelis on üksikud kohad, kust pole võimalik enam liikvele saada. Samas on kaart üüratu! Kaardiloojad on väga väga väga palju vaeva näinud. Respect!

FPS fännidele kohustuslik.

[9/10]

2 kommentaari:

Ove ütles ...

FPS'ina jättis see mäng mind küll külmaks. Ei ole suurem fänn...

Kuid maailm oli piisavalt sürr post-apo, kuid kahjuks ei ole enam seda mõnusat tunnet, mis oli teist osa mängides.
Super-mutantidest on tehtud orkid, ghulid muudeti ajudeta zombideks - no mis seal ikka tahta...

Kalmsten ütles ...

Kohutav, kohutav, kohutav...
Paadunud Fallout-i fännina (1, 2, Tactics) olen lugenud arvustusi ja küsinud infot inimestelt, lootuses leida mingigigigi põhjus, et miks mul peaks olema "fun" seda mängida. Seiani olen leidnud ainult põhjuseid, et miks ma seda kindlasti tegema ei peaks.

FPS-äksõn, levelipiirang, zombiedeks muudetud aatomispetsialistsid + tuhat muud bullshittingut ja ka siin postituses olnud lause: FPS -i fännidele kohustuslik - mida kuradit peaks olema FPS-i fännidel pistmist Falloutiga???
Olen siiski Fallouti, aga mitte FPS-i fänn ning endiselt ei taha sellesamusega(FO3) mingitki tegemist teha.

Iguana-on-a-stick!