pühapäev, 25. oktoober 2009

Red Faction: Guerrilla

Volition, Inc poolt arendatud ja THQ avaldatud järg mängule Red Faction.



Red Faction oli oma idee poolest unikaalne. Tasemed, kus oli võimalik kivi sisse auke lasta (seinad, laed, põrand). Red Faction 2 oleks pidanud olema parem, kuid paraku siiski mitte. Mulle meenub, miks just teine osa mängimata jäi. Ma ei suutnud mängus ühest kohast edasi saada. Oli vaja ühest seinast läbi saada, mistõttu oma laskemoona täiesti ära raiskasin. Peale mitmeid laadimisi ja minuteid lahenduse otsides, leidsin seina kõrvalt maast purgi suuruse junni, mille pihta tulistades sein kildudeks lendas. Tekib küsimus, mis lõhkeaine oli purgis, samas kui minu bazuuka seinast läbi ei võtnud? See oli see, miks Red Faction 2 mängimata jäi.

Seekord on lood pisut teised. Story on mängul hea. Graafika üle saab ikka viriseda, kuid "large terrain support" on teretulnud. Jahmatavalt palju annab maju ja objekte lõhkuda. Suisa lust!

Mõõtu on võetud ka GTA seeriast. Nüüd on kaardil missioonid, mida täites salvage'i (selle eest saad relvi osta) ja reputatsiooni (mida kõrgem, seda rohkem kohalikud sind abistavad).

Peategelane guerrilla (mässajad) liige Alec Mason (vasakul).

Nagu öeldud, graafiline detail on kena. Kaart on piisavalt suur ja sektorite palju, igal sektoril ka oma olemus ja värvid.

Fight the EDF!
As the destruction goes. Igal majal on omad nõrgad kohad. Otsi need üles, paigalda lõhkeaine ja mine kindlasse kaugusesse nuppu vajutama. It's so simple! :)

Enamus masinaid on võimalik mängus ka juhtida. Mängus on rõhku pandud paraku muule kui masinate juhtimisele. Aegajalt on suisa viivitus masina pööramisel. Eriti jube on sõita aja peale autoga, kus aeg tiksub kiiremini kui ta peaks. Mängu kell peabki kiiremini käima? Näiteks: aega oli 00:04:15, minu aeg tuli 00:04:12... Stopper näitas hoopis 00:03:11. Imelik. Ühte sõitu ma ei suutnudki ära teha ning teisi hakkasin sellepärast vältimata. Ma ei tea, kuidas PRO'd seda mängivad (jah, rallisõitudel näidatakse ka PRO aega).


Masinate disainile on pandud palju rõhku. Ei leidnud ka mängust sellist kohta, kuhu mängijana oleksin kinni jäänud. Ei autoga sõites ega ronides. Respect!


Vastaseid kipub tihti väga suurtes lainetes peale tulema. Mängijal on (simulation???) vaid 4 pesa, kus relvi hoida. Esimest täidab alati haamer, seega jääb mängija valida 3 ülejäänut. Padruneid antakse näpuotsaga ja igasugune rünnak nõuab enamasti varude täiendamist (kodubaasis full ammu, mänguplatsil saab teatud kastidest vaid natuke padruneid).

Elud täienevad peale seda, kui oled tulevahetusest mõne sekundi võrra kõrvale jäänud (pihta ei saa, elud kasvadad).

AI on pädev.


Kui destruction on sinu teema! :)

Peale desructionit saad salvage'i korjata. Nagu öeldud, saab selle eest relvi osta. Kord ostad, saad padruneid tasuta. Nice! Probleem aga selles, et väga pingsalt pead salvage'i taga ajama. Muidu jäädki automaadiga kõmmutama ;)

Vahelduseks on ka lahedaid missioone (story line), mille olemust pikemalt seletama ei hakka. Üks pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna? Well, olge lahked!


Kriitikat ka siis:

Mängu mootor võiks tunduvalt parem olla. Miks? GTS 250 jooksutas seda mängu keskmiselt 40 freimi sekundis... aga... oli ka hetki, kus see langes alla 20-e. That's not cool! Settingud olid medium!

Autosõidu taimer võiks joosta sünkroonis minu lauakellaga (või mis iganes kellaga, peamine et ta aja printsiibist kinni peab)!

Mõned vaatenurgad oleks võinud natsa paremini sättida. Robotiga maja lammutamisel näed vaid tõmblevad pilti, millelt raske midagi välja selgitada.

Turreteiga on raske sihtida (ei, mitte ainult üks). See võiks järgmises mängus palju sujuvam olla.

Siiki, oli mäng meeldivalt pikk ja minu jaoks on Red Faction'i loojad end seekord ületanud. Well done!

Kui sulle meeldib GTA või Mercenaries 2, meeldib sulle ka see mäng!

[8/10]

0 kommentaari: